czwartek, 22 maja 2014

Jakie trzy modele samochodów znalazły najwięcej nabywców w 2013r.




Na przysłowiowe pytanie, „co w trawie piszczy”, można usłyszeć odpowiedź: „zależy, gdzie się ucho przyłoży”. I właściwie oddaje to również ogólną tendencję, jeśli chodzi o rozmowy Polaków na temat wysokości zarobków oraz kryzysu w Polsce. Czyta się bądź słyszy o wysokim bezrobociu, o zatrudnianiu młodych ludzi na umowach „śmieciowych”, nie gwarantujących żadnych dodatkowych świadczeń, oprócz określonej kwoty za wykonaną pracę. O tym, że Polacy liczą się z każdą złotówką. Na szczęście nie wszystkich to dotyczy, bo są osoby, które stać nie tylko na artykuły codziennego użytku, ale i na dobra luksusowe. Są też ryzykanci, którzy nie boją się zaciągać wysokich kredytów by zrealizować zamierzone cele.

Jak zwykle, prawda leży gdzieś pośrodku. Jednym z wskaźników tego, że może jednak w Polsce nie jest aż tak bardzo źle, jak niektórzy mówią, są statystyki dotyczące sprzedaży nowych samochodów w 2013r. W porównaniu z rokiem 2012, sprzedaż wzrosła o 6,4%, co stanowiło około 20 tys. pojazdów (w wyliczeniach uwzględniono zarówno samochody osobowe, jak i dostawcze do 3,5 tony). Łącznie,  tego typu pojazdów zarejestrowano w 2013r. ponad 332 tysiące. Wprawdzie znawcy motoryzacji twierdzą, że jak na tak duży kraj powinna to być liczba trzykrotnie wyższa, czyli około miliona, jednak mimo wszystko obserwowaliśmy tendencję wzrostową.

W rankingu najlepiej sprzedających się marek kupowanych łącznie przez klientów indywidualnych oraz firmy znalazły się następujące samochody:
1.      Skoda Fabia – 11623 szt.
2.      Skoda Octavia - 1526 szt.
3.      Ford Focus – 8021 szt

Również klienci prywatni często  wybierali Skodę Octavię, która znalazła się na drugim miejscu (3636 szt.). Natomiast pierwszeństwo zdobyła Toyota Auris (3653 szt.), zaś jako trzecia uplasowała się Kia Sportage (3550 szt.)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz